آموزش

بهترین رنگ برای شیرآلات بهداشتی + مزایا و معایب

جهت مقاومت بیشتر در برابر خوردگی روی شیرآلات یک لایه پوشش از نیکل قرار می‌دهند و روی آن را با کروم می‌پوشانند و سپس برای مقاومت بالاتر از دو روش استفاده می‌شود.

پوشش با رنگ های الکترواستاتیک و پوشش دهی فیزیکی با بخار فلزات(PVD)

کروم یک پوشش فلزی مقاوم در برابر اکسیداسیون است و می‌تواند به مدت زیاد (اگر پوشش دهی و ضخامت مناسب را داشته باشد) براقیت شیر را حفظ کند و جلوی خوردگی را بگیرد .
برای مقاومت بالاتر از پوشش های بخار فلزی استفاده می شود که به این روش PVD می‌گویند این پوشش‌ها ترکیب‌های سرامیکی هستند مثل نیترید تیتانیوم (TIN) و یا  پوشش نیترید تیتانیوم به علاوه کربن (TICN ) ، اینها چون خواص سرامیکی دارند مقاومت سایش خیلی بالایی دارند اما مقاومت شیمیایی آنها به اندازه رنگ های الکترو استاتیک نیست .

رنگ الکترو استایتک یا رنگ پودری

ابتدا پودر در رنگ‌های مختلف تهیه می‌شود بعد به وسیله باردار شدن الکترونی پودر را با پوشش روی محصول و قرار دادن در کوره تا دمای 180 درجه به صورت یک لایه پلیمری یکپارچه روی شیر قرار می‌دهند که این باعث می‌شود مقاومت خیلی بالایی را در برابر خوردگی و اسیدها و مواد شوینده داشته باشند ولی عیب آنها این است که دیگر براقیت فلزی ندارند و به صورت یک قطعه پلاستیکی دیده می‌شوند.

این رنگ‌ها می‌توانند تنوع زیادی داشته باشند  مانند مشکی، سفید، قرمز یا هر رنگی که به چشم می آید.  در واقع مثل رنگ‌های اتومبیل عمل می‌کنند و پوشش خیلی قوی در برابر خوردگی اسیدی، بازی و اکسیداسیون به شیر می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *